det nya livet

Nu gäller det att sätta manken i, inte långt kvar till Magaluf och då vill jag vara taggad för beach 11. Så ska börja mitt nya liv snart, har sagt massa gånger men denna gång ska jag satsa på riktigt. En nyttig- och hälsosam livsstil ska det bli.
Tänkte starta med GI-metoden. GI står för Glykemiskt Index och är ett mått på hur snabbt blodsockret stiger efter att du ätit ett livsmedel som innehåller kolhydrater. Det handlar därför om att byta ut livsmedel som får blodsockret att åka berg och dalbana mot livsmedel som håller blodsockret på en jämn nivå. Så det blir alltså att skippa bröd, potatis, ris, pasta, mjölprodukter ett tag framöver och se om det ger resultat

mitt nya liv
  • GI-metod
  • Skippa godis, kakor och allt sånt
  • Träna regelbundet
  • Göra saker i tid/planera



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0